Benvinguts a Pagès al Baix Llobregat!

Els passats 17, 18 i 19 de juny el Baix Llobregat va participar en el programa “Benvinguts a pagès” una aposta decidida pel producte de proximitat, per posar en valor el món rural, pel potencial de la gastronomia catalana. Un cap de setmana de portes obertes per ensenyar com i on es produeix això que mengem., amb la complicitat dels restaurants i dels allotjaments del territori.

Així al Baix Llobregat es van adherir les explotacions de Can Fruitós de Pallejà, Celler Can Morral del Molí d’Abrera, Oli Cal Quelus de Collbató i D’Enric Eco de Sant Climent de Llobregat i els restaurants Casa Nostra, El Divan Taller de Cuina, Cèntric Gastrobar by Ona Nuit, El Mirador de Sant Just, i El Cup.

I pel que fa a activitats complementàries el Baix Llobregat va organitzar el Showcooking sabors de l’horta, l’Aniversari dels Mercats de Pagès de Sant Boi del Llobregat i una activitat en bicicleta per descobrir el Parc Agrari del Baix Llobregat.

Liderat per la Fundació Alícia, amb la col·laboració del Departament d’Empresa i Coneixement, a través de l’Agència Catalana de Turisme, el departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, i amb la col.laboració del territori, Benvinguts a pagès s’emmarca dins els actes de la designació de Catalunya com a Regió Europea de la Gastronomia 2016 i de l’Any temàtic promocional dedicat a la gastronomia i l’enoturisme, que tenen com a objectius posicionar el producte agroalimentari local com a exponent singular del territori i com a base d'una cuina que aporta un accent particular a la cultura. L’objectiu és posicionar Catalunya pels seus productes, la seva cuina i com a destinació turística enogastronòmica.