Implantació del Tourism Data System als hotels del Baix Llobregat

L'Observatori de Turisme del Baix Llobregat implantarà un nou sistema de recollida de dades d'ocupació hotelera, el Tourism Data System, una plataforma digital que està implantant la Diputació de Barcelona en col·laboració amb les entitats comarcals de la província de Barcelona i la Fundació Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci de Catalunya.

El Tourism Data System és una plataforma electrònica per a l'accés interactiu i la gestió d'informació estratègica sobre mercats que pretén incrementar l'eficiència de la recollida de dades del sector privat, la presa de decisions, i dotar d'una nova tecnologia per a la mesura de la conjuntura turística a les comarques de Barcelona.

Aquesta nova plataforma es vol implantar a totes les comarques de la província de Barcelona amb l’objectiu de disposar de dades homogènies per a tots els territoris que permetran per una banda estandaritzar el sistema de recollida global i per una altra banda la comparativa de dades entre tots els territoris de la província de Barcelona.

El TDS ofereix noves eines d’interès per als hotels del Baix Llobregat, com són els mòduls E-ocupació i E-preus, que els hi aporten informació estratègica d’utilitat per al seu funcionament i la presa de decisions.

Tenint en compte aquests fets, el Consorci de Turisme del Baix Llobregat ha començat a col.laborar amb la Diputació de Barcelona i la Fundació del Parc Científic i tecnològic de turisme i Oci de Catalunya per a la recollida de dades d’ocupació hotelera a través de la plataforma Tourism Data System.

A banda d'aquesta novetat, l’Observatori de Turisme del Baix Llobregat continuarà donant servei i oferint els productes estadístics que elabora actualment: els informes trimestrals, l'informe d'ocupació d'estiu, l'informe anual i el servei de consultes.

El passat 31 de gener es va presentar la nova plataforma als hotelers del Baix Llobregat per tal d'explicar el seu funcionament i els avantatges de participar en aquest projecte.