El Consorci de Turisme promourà noves accions en turisme familiar i de negocis

El sector turístic al Baix Llobregat és un àmbit econòmic que al llarg de 2012 ha ofert uns resultats positius, amb una ocupació hotelera del 59,27%, la més alta dels últims 4 anys, amb un predomini del client de reunions, seguit pel de Vacances i l’esportiu.D’altra banda, prop de 3.000 famílies han utilitzat els cupons de descomptes i promocions del Baix Llobregat, un sector en què el Consorci ha previst el manteniment d’aquestes accions i la creació de noves propostes, per exemple en restauració, adreçades a aquest col·lectiu al llarg d’aquest any. Aquestes dades, entre d’altres van ser exposades a l’última reunió del Plenari del Consorci de Turisme.

El Plenari va valorar positivament el balanç de les accions realitzades al llarg de l’any 2012, entre les quals destaquen les dades d’ocupació hotelera que, als mesos de juliol (77%) i agost (78%) van ser les més altes dels últims anys:

Avançament de dades d’ocupació hotelera 2012 al Baix Llobregat:

  • L’ocupació hotelera l’any 2012 ha estat del 59.27%, es manté la mateixa dada del 2011, superior als darrers 4 anys.
  • L’ocupació els mesos de juliol (77%) i agost (78%) ha estat la més alta dels darrers 4 anys
  • Predomini del client de Reunions 55%, seguit per Vacances 34% i Esportiu 4%.
  • El client vacacional els mesos d’estiu ha crescut 25 punts els darrers 4 anys.
  • La procedència dels clients està equilibrada entre nacionals (50%) i estrangers (50%).
  • Cal destacar l’increment de l’estranger els darrers 4 anys (al 2008 representava el 40%).
  • Per països destaquen França, Alemanya i Regne Unit, i també altres països emergents com Rússia (el mes d’agost va ser la 2a procedència estrangera).
  • En el cas dels turistes nacionals, a banda de Catalunya (35%), destaca Madrid, València i País Basc.

El Consorci té com a objectiu en l’àmbit del turisme de negocis proporcionar una oferta de qualitat i de proximitat a Barcelona. El client procedent d’empreses que decideix organitzar activitats, com ara reunions o congressos en establiments hotelers de la comarca, és el majoritari en aquest sector. Per aquest motiu, des del Consorci es mantindran accions de promoció i s’organitzaran noves activitats de difusió de l’oferta de la comarca.

Pel que fa al turisme familiar, el Consorci renovarà les accions perquè les famílies puguin gaudir de descomptes i promocions en serveis i establiments al Baix Llobregat, per exemple a través dels cupons de descomptes a les visites a La Colònia Güell, Les Coves del Salnitre de Collbató, El Canal Olímpic de Catalunya, El Parc Arqueològic Mines de Gavà, Els Espais Naturals del Delta del Llobregat, Catalunya en Miniatura, Els Museus d’Esplugues, El Museu de Sant Boi, Museu Agbar de les Aigües i l’Itinerari Jujol de Sant Joan Despí , que és una novetat. En els últims 2 anys, prop de 3.000 famílies han utilitzat els cupons. Només el 2012, el Consorci va rebre més de 1.300 peticions de famílies interessades.

D’altra banda, el Consorci de Turisme, en el pla d’accions 2013 donarà continuïtat a les línies de treball vinculades amb la gastronomia, camins i senders, entre d’altres, i a més promourà el turisme d’activitats esportives.

© Consorci de Turisme del Baix Llobregat | Parc Torreblanca N-340 pk 1249, 08980 Sant Feliu de Llobregat | turisme@elbaixllobregat.cat | T. 936852400 | F. 936851868