El perfil del turista del Baix Llobregat

Comparte:

El perfil sociodemogràfic del turista que visita el Baix Llobregat l’any 2017, ha estat majoritàriament d'home (62%), de 44 anys de mitjana, amb allotjament en un hotel (74%), una estada mitjana de 4,5 nits i una despesa total de 774€ tota l'estada. La principal nacionalitat de procedència del turisme a la comarca ha estat l’espanyola (36,6%), seguida de la francesa (11,3%), britànica (7,7%) i alemanya (6,4%).

Aquestes dades s’obtenen de l’Enquesta personal a turistes allotjats al Baix Llobregat, realitzada a 20 punts d’enquestació, entre hotels, càmpings i altres punts de diferents zones territorials de la comarca. L’operació estadística, impulsada pel LABturisme de la Diputació de Barcelona, dóna dades sobre el perfil del turista a les diverses demarcacions de la província de Barcelona.

Tot i que el principal motiu de les estades turístiques a la comarca són les vacances i l’oci (57%), les motivacions professionals, les fires i el MICE (turisme de negocis) apleguen un 21,4%, percentatge que es troba per sobre de l’impacte d’aquesta motivació en el conjunt de la província de Barcelona (17,6%). La comarca es posiciona així com una font d’atracció del turisme vinculat a l’àmbit professional, gràcies a la tasca de dinamització i comercialització del turisme de reunions del Baix Llobregat Convention Bureau.

La principal font d’informació per planificar els viatges que van tenir com a destinació el Baix Llobregat van ser Internet, les xarxes socials i els blogs (61,5%).

L’avió (46%) va ser el mitjà de transport principal utilitzat pels turistes que ens van visitar, per davant del cotxe (31,2%), el tren (10,4%) o l’autobús (5,5%).

Els trets de la destinació del Baix Llobregat que van ser millor valorats van ser l'oferta d'allotjament, el caràcter de la gent, les platges, la seguretat ciutadana, l'entorn natural i el transport públic. L’aspecte assenyalat com a prioritari per millorar va ser l’oferta d’aparcament.