Gran impacte de la campanya "El Baix Llobregat, SOM EL TEU ESTIU"

Comparte:

Amb l’objectiu de donar suport i reactivar l’activitat turística desprès de la primera fase de la pandèmia, des del Consorci de Turisme del Baix Llobregat es va engegar una potent campanya de promoció adreçada al turisme de proximitat: el Baix Llobregat, SOM EL TEU ESTIU.

Un pla de comunicació de gran impacte en mitjans de comunicació i xarxes socials, amb reportatges i accions publicitàries, campanya de videomarketing i google ads, la realització de quatre vídeos de promoció turística de la comarca, recomanacions sanitàries i un sorteig de dues escapades, representen algunes de les principals accions desenvolupades pel Consorci de Turisme i que van marcar el llançament de la campanya d’estiu.

Cal destacar que amb la campanya somelteuestiu.cat es va recollir i publicar, tant a la web com a la nostra newsletter setmanal, més de 150 activitats per gaudir de l'estiu, amb la participació de 104 empreses, formant una oferta molt diversa representada amb un 50% per atractius, un 38% per restaurants i un 11% per allotjaments.

El web somelteuestiu.cat va rebre més de mig milió de visites i l’abast a xarxes socials i mitjans de comunicació va ser de més de 5 milions d’impressions. Al sorteig de dos premis d’una escapada a la comarca hi van participar prop de 5.000 persones. Molt important ha estat també els impactes de la campanya a les xarxes socials on tenim més de 25.000 seguidors/es: 530 posts a les diferents xarxes i més de 400 stories de FB i IG amb més d’1 milió de visualitzacions.

Per difondre tot el que ofereix el Baix Llobregat aquest estiu, es va realitzar un pla de comunicació de gran impacte en més de 40 mitjans, entre els quals figuren La Vanguardia, TV3, Descobrir, Ara, Elnacional.cat, NacióDigital, ElPeriódico, elmon.cat, Tot Barcelona, Fem Turisme, Fires Catalanes, MGZ Turisme, Diari de Terrassa, FibraCat TV, i publicitat en mitjans de transport amb anuncis a FGC, TRAM i les principals carreteres d’accés a Barcelona. Molt important també ha estat la campanya de videomarketing dels quatre vídeos de promoció de la destinació Baix Llobregat amb més de 34.500 visualitzacions i 240.000 impressions a Google Ads, Youtube, Facebook i Instagram.

Tot i les circunstàncies, els indicadors socio-econòmics d'aquest estiu han sigut positius gràcies al creixement del turisme de proximitat. Així mateix, l’ocupació a la comarca que ha disminuït 43 punts respecte l'estiu de l'any passat, es va situar entre les millors de la província amb un 36% i 117.264 turistes procedents en un 55% de Catalunya, un 6% de València, un 5% de França, 6% de Madrid i un 4,5% d’Andalusia. El creixement del turisme de proximitat a la comarca ha portat també a Castelldefels i Gavà al Top Ten de les 10 ciutats d’Espanya amb més visites d’un dia, segons dades de l’informe de Kido Dynamics recollit per la revista del sector Hosteltur.