Primera edició del Quinto Tapa Cornellà

Comparte:

L'Associació de Gastronomia i Turisme del Prat i el Baix Llobregat (AGT) impulsa la iniciativa Quinto Tapa Cornellà, entre el 30 d’abril i el 19 de maig, una ruta de degustació d'innovadores tapes realitzades a vint-i-un bars i restaurants de la ciutat.

La iniciativa és una ruta on participaran bars i restaurants de Cornellà de Llobregat, que comptarà amb vint-i-un participants, i on es podran degustar tot tipus d'innovadores tapes. Un dels objectius d’aquesta proposta és motivar el consum dins de la restauració local generant un projecte de ciutat que dinamitzi l’economia de la ciutat, implicant el comerç i posant en primer pla els principals actius de Cornellà.

L’AGT continua impulsant projectes que vinculen gastronomia i turisme, després de l’èxit de l’edició del Quinto Tapa del Prat de Llobregat 2012, amb més de 25.000 tapes venudes, i l’edició d’enguany de les 4es Jornades Gastronòmiques del Pota Blava i la Carxofa Prat, amb més de 5.000 menús oferts pels restauradors. Aquesta acció compta amb el suport del Consorci per a la promoció i dinamització del Comerç a Cornellà i el patrocini de Moritz.

 

Premis als restauradors i als clients

 

La participació del restaurants i bars de la ciutat es concreta en una oferta de degustació, la tapa especialitat de la casa servida amb un Quinto Moritz que tindrà un preu de 2,5 €, un preu unificat per a tots els establiments participants. Amb la intenció de motivar a la participació dels restauradors i consumidors, s'instaurarà al Quinto Tapa un premi a la millor tapa de bars i restaurants participants.

Els clients, per la seva banda, també tindran diferents premis. En primer lloc, participaran en un concurs a traves d'una butlleta, on es valoraran les tapes de cada establiment; un cop segellada la butlleta a quatre bars o restaurants diferents, els clients podran participar en el sorteig d’un premi de 500 €, que inclou una targeta de fidelització amb 250 € i un xec regal de 250 € per a qualsevol botiga del Cornellà Compra a Casa.

Amb el mateix cupó de participació també es podrà participar en diferents concursos. Qui es registri a l’aplicació mòbil gratuïta oficial de Cornellà, entrarà en el sorteig d’un dels packs de 25 tapes que ofereix el Consorci per a la promoció i dinamització del Comerç a Cornellà. Aquells que participin a través de Facebook votant la millor tapa, també tindran premi: un lot de productes Moritz i dos cistelles amb productes del Parc Agrari del Baix Llobregat. Finalment, també se sortejaran com a premis uns tallers gastronòmics organitzats per un restaurador de Cornellà.

 

Aposta per la innovació i les xarxes socials

 

La comunicació 2.0 tindrà un protagonisme fonamental. Per a aquest projecte es posa en marxa un web propi (www.quintotapa.cat) on, mitjançant un mapa de la ciutat, els establiments participants estaran geolocalitzats i a través del qual es podrà accedir a tota la informació de l'oferta de tapes dels restauradors. 

El web serà la referència mitjançant la qual es podrà accedir als diferents perfils de les xarxes socials de Facebook, Twitter i Instagram d’AGT (amb el hashtag #quintotapa), FourSquare i un bloc informatiu amb algunes de les curiositats que es vagin desenvolupant durant les tres setmanes del Quinto Tapa. 

 

Participants: Amanda’s · Antic Celler · Bar Nómadas · Braseria Cal Paco · Cata tapa · Club Delfos · Cruz Ibérico · El Casino · El Diván de los Sentidos · Kanya&Tapa · Kualexu · L’Empedrat · La Bodegueta · La Bodegueta del Museu · La Trattoria di Peppe · Pirates Burguer · Restaurante +deGrandi · Restaurant La Taula d’Almeda · Restaurante Muxía · Txikito Taberna · 40/40 Hospitalet